Egy kis SEO, keresőoptimalizálás

SEO a képernyőn
SEO és “tartozékai”

A SEO sokakat érdekel

Keresőoptimalizálás: segítséget nyújtó blog született

A SEO (az angol Search Engine Optimization rövidítése, magyarul keresőoptimalizálás) az elmúlt évek alatt tapasztaltam – sokakat érdekel.
Nem csoda ez, hiszen aki a neten (is) él, blogot vezet vagy honlapot, az éppen azért teszi ezt, hogy gondolatai, áruja esetleg eszméi minél több emberhez jussanak el!

Márpedig a nem keresőoptimalizált honlap a Long Tail-be süllyed, a jól optimalizált pedig (esetleg más eszközökkel, pl. szöveges hirdetéssel – Google Ads – is kiegészítve) a keresők élvonalába kerül. Márpedig ha ott van, akkor többen olvassák, többen szólnak hozzá a bloghoz, többen érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt és több áru fogy.

Varázslat-e a SEO, a keresőmarketing?

Sokak számára a keresőoptimalizálás valamiféle varázslat, el nem tudják képzelni, hogy az ő blogjuk vagy honlapjuk a Google élvonalába kerüljön abban a témában, amelyet annyira szeretnek vagy annyira szükséges volna valamilyen ok miatt.

Pedig a SEO-ban nincs semmiféle hókuszpókusz!

Persze ismeretekre szükség van, érdemes tisztában lenni a marketing alapjaival is, például a marketing mix-szel, amelyet az alábbi ábrával szemléltethetünk:

Marketing mix: termék, elosztás, ár, kommunikáció
Marketing mix egyszerűen: termék, elosztás, ár, kommunikáció

Mivel szerettem volna segíteni azokat, akik a téma iránt érdeklődnek, külön honlapot szerkesztettem e célra. Igyekeztem közérthetően megírni, melyek azok a lépések, amelyeket követni érdemes, s amelyek szabályosak is egyben.
A különálló honlapot (később microsite-ot) mára már beintegráltam a seo-keresőoptimalizálás nevű szakmai blogunkba.

Akit a téma – a SEO, a keresőoptimalizálás alapjai – érdekel, s konkrét tapasztalatokat, tippeket szeretne onnan elhozni a saját blogjába, honlapjára – azt szeretettel várom itt, a SEO blogomon.

A honlapon nem csupán az olvasott szakirodalmat dolgozom fel, hanem a magam több éves tapasztalatára hagyatkoztam inkább, érdekes hozzáállásokat, furcsa jelenségeket (pl. posztlopás) is beleszőve.
Elvégre az a jó, ha különböző nézőpontokból, aspektusokból vizsgáljuk az internet gazdaság történéseit, hogy aztán belenyúlhassunk magunk is.

A keresőoptimalizálás szemlélete

Ez a speciális honlap nem elsősorban technikai-számítástechnikai megközelítése a keresőoptimalizálásnak.
A bármilyen blogon “lakó” humán műveltségű felhasználó is érteni fogja, hiszen inkább egy szemléleten keresztül mutatom be a keresőoptimalizálás világát, kevésbé a számítástechnika világa felől.

A SEO összetett ismerethalmazból áll össze

Példának okáért nagyon fontos eleme a keresőtáblán történő elhelyezkedésnek a nyelvészet néhány eleme, benne például az LSI-vel (Latent semantic indexing, vagyis Látens szemantikus indexelés), amely – erősen leegyszerűsítve – a szinonímák okos használatát jelenti.

Számos, évekkel ezelőtt nyerő megoldást el kell felejteni. Ma már kevéssé fontos a domain-név azonossága a kulcsszóval, kulcskifejezéssel, fölösleges dolog a kulcsszóhalmozás.
Viszont felértékelődött a relevancia, a szakértői mivolt, a gazdag tartalom, az entitások jelenléte a szövegben.

Bognár László
SEO szakértő

***

A keresőoptimalizálásról még itt is olvashat:
SEM és SEO

“Egy kis SEO, keresőoptimalizálás” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!