Névnapi virág és az antimarketing

Magyarok egy másfajta aspektusból

Vendég bejegyzés. Írta: Julio Mendez Guevara Sanchez, aki Aronson-tanítvány. Virág és az antimarketing kapcsolata.

Rózsa

Szeretem Pécset és azt a kis sarki virágboltot is, ahol a magyar lánynak virágot veszek, ha éppen Magyarországra, a Mecsek lábához hoz a szerencsém.
Most is ezt tettem, naná, hiszen névnapja volt.
A máskor mosolygós eladónő most szomorúan ténfergett a virágai között, mint aki mindjárt sírva fakad, mint aki a virágaival fog menten elhervadni a nagy nyári melegben, még ha a légkondicionáló kellemesre hűti is a kedves kis boltot.

Virág van, vásárló nincs

Vásárló sehol, csak én toporogtam ott tanácstalanul, hogy melyik virág is illenék leginkább a kedvesemhez.
Az eladónő a korábbi években segíteni szokott, de most nem tette, el volt telve a maga üzleti bajaival.
Aztán mégiscsak rám emelte a tekintetét és megkérdezte:
– Névnapra viszi?
– Igen – feleltem.
– Kevés a Klára! – lökte felém szomorúan.
– Miért, milyen nevek mennek mostanában? – kérdeztem egyenesen a szemébe nézve.
Ekkor villámok csaptak ki az szeméből, a máskor szép ábrázatát ráncok torzították el, indulattól parázslott az arca, s magasra emelt, vékony, éles hangon kitört:
– Mostanában? Mostanában az Orsós Dzsenifer meg a Kalányos Zsüliett a menő, de ezeknek nem vesznek virágot!

Marketing és antimarketing

Jaj Istenem, íme a régi recept, ha rosszul mennek a dolgok – azonnal kerül bűnbak, akin el lehet verni a port!
Tudom én, nem lehet könnyű mostanság Magyarországon, de remélem, a marketing eszközeinek kreatív mozgatása helyett mégsem az embertelenséget vetik majd be a magyar vállalkozók!

Az antimarketing definíciója

Az antimarketing egy olyan megközelítés vagy stratégia, amely a hagyományos marketingtechnikák ellenállását vagy szembeállítását jelenti. Az antimarketing fókuszában a hirdetési és értékesítési technikák kritikája, a fogyasztói manipuláció elutasítása és az általánosan elfogadott piaci normákkal szembeni lázadás áll. Az antimarketing egyfajta provokációval és a hagyományos marketingeszközök ellentétben álló módszerekkel igyekszik megszólítani a célcsoportot.

Az antimarketing célja általában az, hogy kritikával vagy humorral aláássa a hagyományos marketingkampányokat, és felhívja a figyelmet a fogyasztói manipulációra és a túlzott reklámozásra. Gyakran célzottan a fogyasztók kritikai gondolkodására és tájékozott döntéshozatalára törekszik.

Az antimarketing módszerei közé tartozhat az erős negatív kampányolás, az elutasítás vagy bojkott kifejezése a hagyományos reklámokkal szemben, az alternatív marketingcsatornák és eszközök használata, valamint a termékek vagy szolgáltatások valódi értékeit hangsúlyozó üzenetek közvetítése.

Fontos megjegyezni, hogy az antimarketing nem azonos a reklámmentes vagy a nem hirdető vállalkozásokkal. Inkább olyan stratégia, amely a hagyományos marketingeszközökkel és -gyakorlatokkal szembeni kritikát és ellenállást fejezi ki, miközben alternatív módszereket keres a fogyasztók elérése és megszólítása érdekében.

***
Még az emberről: A megújuló energia bennünk és közösségeinkben van

Még a marketingről: marketing

Szólj hozzá!