Sokszínű keresőoptimalizálás

SEO és kapcsolatai
SEO és kapcsolatai

A sokszínű keresőoptimalizálás ezúttal inkább sokszavút jelent. Egyfelől ott az angol eredeti, a SEO (Search Engine Optimization) másfelől pedig a sok magyar megfelelője.
Íme példaként a leggyakoribbak:

Google optimalizálás, Google keresőoptimalizálás, honlap optimalizálás, weboptimalizálás, keresésre optimalizálás, keresőmotor-optimalizálás, seo optimalizálás, Google SEO.

Amikor éppen optimalizálunk

Ezzel a sok terminus technikussal mind-mind találkozhatunk keresőmarketing munkánk vagy bolyongásaink során. Attól függően, hogy milyen céllal baktatunk, szörfölünk, tanulunk, vásárolunk, udvarlunk, vitatkozunk, honlapozunk a weben. Esetleg éppen keresőoptimalizálunk. Vagy seozunk vagy … de hiszen tudják.

Elvileg napjainkban már mindenki ért a keresőoptimalizáláshoz, szinte minden online vállalkozó ajánlatában ott virít a honlapkészítés mellett a naprakész keresőoptimalizálásra vonatkozó tudás felmutatása a szövegekben, csak éppen a referenciák hiányoznak, vagy igen soványka módon mutatják föl azokat.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ne volnának nagyszerű szakértői az iparágnak, csak ők eléggé elfoglaltak és éppen ezért elég borsos árakkal találkozhat, aki erre nincsen felkészülve.

Az ajánlatok is sokszínűek a piacon

Aki keresőoptimalizálást kér, láthat havi díjas vagy eredménycentrikus, sikerdíjas ajánlatot.
A sikerdíjas kockázatos megoldás, mert a siker gyors elérése túlbuzgóságra sarkalló tényező, ami gyorsan sok link beszerzését is jelenti a belső optimalizálás mellett, és ez visszaüthet egy súlyos visszaesés formájában a keresőben.
A havi díjasnál pedig a megrendelő érezheti úgy, nem elég gyorsan halad a szekér.
A leghelyesebben akkor jár el a megbízó, ha ellenőrzi a referenciákat – ahogy ezt több esetben a Bognár Stúdió ügyfelei is megtették a megbízása előtt!

Mit jelent a sikerdíjas megbízás?

A sikerdíjas megbízás egy olyan megállapodás, amelyben a megbízottat kizárólag a sikeres eredményért fizetik. Ez azt jelenti, hogy a megbízott vagy a szolgáltató csak akkor kap fizetséget, ha eléri a meghatározott célokat vagy eredményeket.

A sikerdíjas megbízások általában a következő területeken fordulnak elő:

  1. Értékesítés és marketing: Egy vállalkozás megbíz egy értékesítési vagy marketingügynökséget a terméke vagy szolgáltatása értékesítésével vagy promóciójával. A megbízott csak akkor kap jutalékot vagy díjat, ha eléri a meghatározott eladási célokat.
  2. Projektmenedzsment: Egy projekt vagy feladat sikeres teljesítéséért a projektmenedzsert vagy a szolgáltatót csak akkor fizetik ki, ha az előre meghatározott célokat vagy mérföldköveket sikeresen teljesítik.
  3. Üzletfejlesztés: Egy vállalkozás megbízza az üzletfejlesztési szakembert vagy tanácsadót a vállalati növekedés elősegítésével. A sikerdíjas szerződésben a szakember csak akkor kapja meg a díjat, ha sikerül elérnie a meghatározott növekedési célokat vagy eredményeket.

A sikerdíjas megbízás előnye, hogy a megbízó kockázata csökken, mivel csak akkor kell fizetnie, ha elérnek egy konkrét eredményt. Ez ösztönző lehet a megbízott számára, hogy maximalizálja a teljesítményét és elérje a kitűzött célokat. Az ilyen típusú szerződések általában jól definiált célokat és mérési mutatókat tartalmaznak, hogy az eredmények könnyen mérhetőek legyenek.

Fontos azonban gondosan megtervezni és megfogalmazni a sikerdíjas megbízás részleteit annak érdekében, hogy mind a megbízó, mind a megbízott tisztában legyen a várható eredményekkel, a fizetési feltételekkel és a felek felelősségével.

***

Aki ennél többet szeretne tudni a keresőoptimalizálás témájáról, annak ezt a blogot ajánlom:

Google optimalizálás

Keresőmarketing szakértő

Az olcsó honlap drága lesz

Szólj hozzá!